Jørgen Rasmussen om Bettina Høeg

HUN ER BESTEMT PENGENE VÆRD

- Allerede efter en time, kunne jeg se, at det her ville blive en succes. 
Bettina Høeg nåede længere end mange konsulenter gør på syv dage. Hun er bestemt pengene værd!        Det fortæller Jørgen Rasmussen, Centerleder i Vejle Kommune om et opfølgningsforløb på en trivselsundersøgelse, som Bettina Høeg stod for på De 2 Gårde, et botilbud for udviklingshæmmede. 

Bettina Høeg blev kaldt ind til to temadage med den samlede afdeling. Inden havde hun gennemført samtaler med leder og medarbejdere, hver for sig. På den første temadag var Jørgen Rasmussen, centerleder i Vejle Kommune, med den første time.                                                                                                                  - Efter bare en time havde Bettina skåret ind til benet og fået medarbejderne godt med. Hun får sagt alt det svære i en anerkendende og systemisk kontekst. Hele processen bliver håndteret respektfuldt, og både ledelse og medarbejdere føler sig trygge, set og hørt. Hun får placeret ansvaret hos dem alle og formår at gøre det kraftfuldt og virksomt, så hun bevarer følgeskabet. Det er noget mange andre konsulenter ikke formår efter syv dages intensivt arbejde med en medarbejdergruppe.                                                            - Bettina har en stor styrke i at være praksisnær og sætte konteksten ind i en referenceramme, så medarbejdere og ledelse får en fælles forståelse. Hun har et nærvær og en autoritet, som giver gode resultater. Vi har allerede hyret hende ind til nye opgaver i det kommende år, slutter Jørgen Rasmussen. 

De 2 Gårde

Udviklingscentret De 2 Gårde i Vejle er et botilbud for udviklingshæmmede. En afdeling med en kompleks gruppe borgere, hvor medarbejderne havde brug for hjælp til at komme videre efter en dårlig trivselsundersøgelse. Medarbejderne var frustrerede over ledelsesbeslutninger, en rodet arbejdsplan og nærede en generel mistillid til ledelsen. Lederen på den anden side følte sig ikke hørt og oplevede at blive mødt negativt, uanset hvad denne gjorde. Derfor blev Erhvervspsykolog Bettina Høeg kontaktet til at stå for en opfølgning, der bestod af samtaler med medarbejdere og ledelse, og to fælles temadage.